Web3 oyun sektörü, yatırımcıların reklam odaklı fon toplama faaliyetleri yerine sürdürülebilir projelere öncelik vermesiyle sermaye akışlarının daha seçici hale gelmesiyle daha sıkı yatırım koşullarıyla karşı karşıya.
Şubat ayında, Gunzilla Games Web3 direktörü Theodore Agranat, blockchain oyununu, aynı sermayenin farklı projeler arasında dolaştığı ve “yeni para” gelmediği bir “müzikli sandalye oyunu” olarak tanımladı. Yönetici ayrıca kullanıcıların değer elde etmek için projeden projeye geçtiğini söyledi. Daha sonra ayrılıp bir sonraki projeyi arıyorlar.
Aynı ayda, çok beklenen Web3 oyunu Illuvium, ekiplerin günümüz pazarında “süper yalın” olmaları gerektiğini gösteren yüzde 40’lık bir işten çıkarma duyurdu. Sky Mavis’in kurucu ortağı ve CEO’su Trung Nguyen, Ekim 2024’te benzer bir hamle yaparak yaklaşan projeler için bütçesini optimize etmek amacıyla personelinin yüzde 21’ini işten çıkardı.
Bu olaylara rağmen, Web3 oyun profesyonelleri sermayenin hala var olduğunu söyledi ve sektör genelindeki eğilime katkıda bulunan bazı faktörleri açıkladı.
Yatırımcılar artık projelere körü körüne para atmıyor
Sky Mavis kurucu ortağı Jeffrey Zirlin, Cointelegraph’a Web3 oyunlarının benzersiz bir şekilde zorlanmadığını, aksine daha geniş kripto endüstrisini etkileyen aynı sermaye kısıtlamalarını deneyimlediğini söyledi.
Yönetici, Web3 oyunlarının benzersiz bir zorlukla karşı karşıya olmadığını, çünkü manzaranın “genel olarak sıkışık” olduğunu söyledi.
Yine de Zirlin istisnalara işaret etti. Piyasa düşüşüne rağmen yüzde 16.000 fazla talep gören mobil bir Web3 oyunu olan Fableborne’u, “yeni sermayenin gerçekten de Ronin’e aktığını” gösteren bir örnek olarak gösterdi. Şunları ekledi:
“Yatırım tamamen kurumuş değil. Sadece yatırımcılar artık sözde ‘Axie katilleri’nde olduğu gibi projelere körü körüne para atmıyorlar.”
“Axie katilleri”, Sky Mavis’in amiral gemisi Web3 oyunu olan Axie Infinity’yi geride bırakacak bir sonraki büyük Web3 oyunu olduğunu iddia eden oyun projelerini tanımlamak için kullanılan bir terimdi.
Bu arada, The Sandbox’ın kurucu ortağı ve baş operasyon görevlisi Sebastien Borget, Cointelegraph’a “müzikli sandalye oyunu” tanımının bir miktar rastgelelik ima ettiğini söyledi. Borget buna katılmadığını söyledi.
Yönetici, yeni sermayenin daha sınırlı ve yatırımcıların daha temkinli olmasına rağmen, daha önce hype döngüleri tarafından körüklenen öngörülemezliğin artık daha az olduğunu söyledi.
“Blockchain oyunlarının başarısı giderek geleneksel oyun metriklerini karşılama yeteneğine bağlı hale geliyor. Bunlar arasında ilgi çekici içerik ve oyun sunmak, sürdürülebilir kullanıcı edinimini teşvik etmek, güçlü bir uygulama içi ekonomi kurmak ve sadık bir kullanıcı tabanı oluşturmak yer alıyor” diye ekledi.
Projeler bir oyuna “NFT’leri” öylece “takıp” milyonlarca dolar toplayamaz
Oyun turnuvaları platformu Coliseum’un baş pazarlama görevlisi Josh Gier, Cointelegraph’a, bir oyuna basitçe benzersiz tokenler (NFT) ekleme ve kripto yatırımcılarından büyük destek kazanma günlerinin geride kaldığını söyledi.
“Evet, projelerin sadece bir oyuna NFT ekleyerek milyonlarca dolar toplayabileceği blockchain oyunlarının spekülatif aşaması soğudu. Ancak bu, sermayenin ortadan kalktığı anlamına gelmiyor.”
Yönetici, sermayenin daha seçici hale geldiğini ve güçlü temelleri ve sürdürülebilir ekonomileri olan projelere doğru aktığını söyledi
Gier, “Yatırımcılar, yalnızca finansal teşviklere odaklanmak yerine, oyuncu deneyimini geliştiren bir şekilde Web3 öğelerini entegre eden oyunlara ilgi gösteriyor,” diye ekledi.
Girişim şirketi Sigma Capital’in CEO’su Vineet Budki, Animoca Brands gibi bazı temel yatırımcıların özellikle blockchain oyun segmentine odaklandığını söyledi. Oyunların diğer nişlerin aksine inşa edilmesinin daha uzun sürdüğünü, bu nedenle oyun yatırımlarının meyve vermesinin daha uzun sürdüğünü söyledi.
Yine de yönetici, Web3 oyun sermayesinin toplanmasının daha karmaşık hale geldiğini söyledi. Budki, Cointelegraph’a gönderilen bir açıklamada, “Oyun hakkında bir video yapıp, çekici token ekonomisine sahip olup sermaye toplayacağınız zamanlar geride kaldı,” dedi.
Yönetici, takımların harika oyunlar üretmesinin ve dağıtım süreci hakkında bilgi sahibi olmasının sermaye çekebilecek unsurlar olduğunu söyledi.
(っ◔◡◔)っ ♥ KAYNAK ♥